Birželio 14 d. 30 Naujamiesčio progimnazijos pedagogų, mokytojų padėjėjų, pagalbos mokiniui specialistų dalyvavo pagal TŪM projekto kvalifikacijos tobulinimo programos „Įtraukusis ugdymas šiandienos ir ateities mokykloje“ renginyje, seminare–edukacinėje išvykoje „Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose“. Pirmiausia aplankėme Kovo 11-osios gimnaziją, kuri turi didžiulę patirtį įgyvendinant įtraukujį ugdymą, taip pat, kaip ir mes dalyvauja tūkstantmečio mokyklų projekte. Pavaduotoja ugdymui Laima Lukšienė pristatė gimnazijos patirtį, modelius dirbant su SUP mokiniais.
Vėliau dalyvavome ekskursijoje-edukacijoje Švietimo muziejuje.
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TŪM koordinatorė Liudmila Norkaitienė
Birželio 12 dieną Jurbarko Naujamiesčio progimnazijos logopedė Viktorija Leikienė ir socialinė pedagogė Saulena Lukšienė dalyvavo stažuotėje pagal TŪM II projektą mokymuose „Skirtingi darbo su SUP mokiniais metodai, siekiant komandinio darbo principų įgyvendinimo“ Verkių mokykloje–daugiafunkciniame centre.
Centras teikia kokybišką ugdymą bei socialinę globą sutrikusio intelekto arba įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems asmenims saugioje, fizinę bei psichinę sveikatą tausojančioje aplinkoje. Mokiniai ugdomi lietuvių, lenkų ir rusų kalbomis pagal individualizuotą pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programą, socialinių įgūdžių ugdymo programą (po 10 klasės, kur mokslai trunka 3 metus). Mokiniai priimami nuo 7 iki 21 metų.
Diena prabėgo labai greitai. Dalyvavome praktiniuose, patyriminiuose užsiėmimuose gamtoje.
Gera buvo tarp žmonių, kurie spinduliuoja meile, šiluma, pagarba vieni kitiems. Gautas žinias tikrai išbandysime savo veiklose.
Socialinė pedagogė Saulena Lukšienė,
TŪM koordinatorė Liudmila Norkaitienė
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Birželio 12 d. 2–4 klasių mokiniai už aukštesnįjį pasiekimų lygį, labai gerą lankomumą, dalyvavimą visuomeninėje veikloje vyko į nemokamą edukacinę išvyką Tauragėje. Net 48 mokiniai pirmiausia aplankė Tauragės krašto muziejų ir dalyvavo dvejose edukacijose. Pirmoje edukacijoje, moderniai įrengtame muziejaus archeologijos bokšte, jie susipažino su Tauragės regione gyvenusiais skalviais ir žemaičiais. Išvydo archeologinių kasinėjimų metu atrastus darbo įrankius, ginklus, papuošalus, išgirdo ir pamatė jų raidą bėgant šimtmečiais. Naudojant papildytos realybės interaktyvią smėlio dėžę, patys išbandė piliakalnių statybą kinetiniu smėliu, kasė gynybinius apkasus, kanalus ir įtvirtinimus.
Antroje edukacijoje mokiniai su edukatore kalbėjosi apie svarbų ir galingą žmogaus išradimą – raštą, jo istoriją ir priemones. Pasidalinusi žiniomis edukatorė pakvietė mokinius išbandyti rašymą plunksna, užrašyti sveikinimą ar palinkėjimą ant atviruko, kuris liko jiems kaip turiningai ir smagiai praleisto laiko prisiminimas. Smagiai nusiteikę vykome į Pagramančio regioninio parko lankytojų centrą, čia mokinius pasitiko centro darbuotojas, edukatorius. Jis papasakojo ekskursijos dalyviams apie Pagramančio kraštą bei pristatė lankytojų centre įrengtą modernią ir informatyvią ekspoziciją, kurioje jie susipažino su Pagramančio regioninio parko gamtos ir kultūros vertybėmis, aplinkiniuose miškuose ir pievose gyvenančiais paukščiais, bei kitais regioninio parko turtais.
Po to mokiniai aplankė Akmenos ir Jūros upių santakoje pastatytą apžvalgos bokštą, nuo kurio atsiveria nuostabus gamtovaizdis. Apžvelgę Pagramančio kraštą iš viršaus, lydimi mokytojų, aplankė šalia Pagramančio piliakalnio susiformavusią įspūdingą atodangą, perėjo kabančiu tiltu ir vaišinosi miško pakraštyje augančiomis gėrybėmis – prinokusiomis žemuogėmis. Susipažinę su Pagramančio regioniniu parku, išgirdę daug įdomių pasakojimų, mokiniai pavargę, bet laimingi grįžo į namus.
Mokinius lydėjo mokytojos: Lina Maziliauskienė, Ilona Mockaitienė, Rita Urbutienė ir Vytautė Kundrotienė.
Birželio 4–6 dienomis 5-ų ir 7 a, 7 b klasių mokiniai kartu su Visuomenės sveikatos priežiūros specialiste Ramute Mineikiene, gyvenimo įgūdžių pamokose (mokytoja Akvilė Sadauskienė), mokėsi suteikti pirmąją pagalbą sau ir savo draugui. Pamokos metu vaikai prisiminė ir išmoko saugaus elgesio taisyklių prie vandens telkinio, diskutavome kokie pavojai tyko vasaros kaitroje ir kaip jų išvengti. Išklausę teorines žinias, mokiniai ėmėsi praktinių užsiėmimų, kurių metu tvarstė žaizdas, o didžiausią įspūdį paliko praktinė užduotis su užspringimo liemenėmis. Su šiomis liemenėmis vaikai mokėsi kaip išgelbėti užspringusį draugą.
Mokytoja Akvilė Sadauskienė
Birželio 11 d. Jurbarko Naujamiesčio progimnazijos 5b klasės mokiniai dalyvavo integruotoje technologijų pamokoje su ugdymu karjerai ir Šviečiamosios gyvulininkystės programa Jurbarko Jono Mažeikos veterinarinėje įmonėje. Edukacijos tikslas - susipažinti su veterinarinėje įmonėje teikiamomis paslaugomis, sužinoti su kokiais iššūkiais darbe susiduria veterinarijos gydytojas. Nuvykus į vaistinę mus pasitiko įmonės vadovas Jonas Mažeika, kuris papasakojo apie savo darbą, atsakė į mokinių pateiktus klausimus. Sužinojome, kur galima studijuoti, norint įgyti šią specialybę. Supratome, kad daugelis baigusiųjų veterinarinės medicinos studijas gydytojų gydo tradicinius ar egzotiškus augintinius, tokius kaip šunys, katės, paukščiai, maži žinduoliai (pvz., žiurkėnai, jūrų kiaulytės), ropliai. Yra veterinarai, kurie gydo arklius, kiaules, karves, avis, ožkas. Manau, mokiniai gavo ir atsakymą į klausimą, ar veterinarijos gydytojo darbas yra svarbus?
Taip, be galo svarbus. Šiuolaikiniai veterinarijos gydytojai – gydytojai, turintys išsilavinimą saugoti ir gyvūnų, ir žmonių sveikatą. Jie sunkiai dirba, kad patenkintų visų rūšių gyvūnų sveikatos ir gerovės poreikius. Veterinarai taip pat atlieka svarbų vaidmenį aplinkos apsaugos, tyrimų, maisto saugos ir visuomenės sveikatos srityse.
Bet svarbiausia, smulkių gyvūnų veterinarai atlieka svarbų vaidmenį, kad mūsų visų keturkojai kompanionai būtų laimingi ir sveiki.
Birželio 11 dieną vyko trečioji TŪM projekto 30 veiklos kūrybinių dirbtuvių užsiėmimų diena. 5d, 6c, 8a klasių mokiniai kartu su mokytoja Galina Sniečkuviene, asociacijos „Auksinė begalybė“ mamomis ir vaikais bei Kneipo draugijos vadove Liudmila Pokvytyte dekoravo akmenukus būsimam basakojų takui pagal Kneipą. Kūrybinėje bendrystėje laikas pralėkė nepastebimai, dalyviams patiko ir procesas, ir rezultatas – dekoruoti paupių akmenukai.
Kūrybinių dirbtuvių veiklas vykdo Kneipo draugijos vadovė Liudmila Pokvytytė.
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TŪM koordinatorė Liudmila Norkaitienė
Birželio 6 dieną vyko antroji TŪM 55 veiklos „Eksperimentai ir bandymai“ užsiėmimų diena. 1–2 klasių mokiniai išbandė įdomiuosius chemijos, tiriamuosius fizikos eksperimentus, domėjosi lazerių šou, dalyvavo planetariumo filmo „Gyvybės paieška Visatoje“ peržiūroje.
Nuoširdžiai dėkojame eksperimentus ir bandymus pristačiusiems, į daugybę mokinių klausimų atsakiusiems moksliniams edukatoriams Stepui Šafranauskui, mobilios laboratorijos vizitų koordinatoriui ir jo komandai: Jūratei Šlapkauskaitei, Edvin Parafjanovič. AČIŪ! ❤❤❤
O dabar eksperimentų ir bandymų dienų laukia progimnazijos 5-8 klasių mokiniai, kurie vykdys jau mokslinius tiriamuosius bandymus.
Dėkoju ❤ jauniesiems pagalbininkams, kurie visą dieną demonstravo planetariumo ir lazerio šou galimybes mokyklos mažiesiems:
8a klasės mokiniui Matui Kairiui,
8b klasės mokiniams Ignui Andriuškevičiui ir Nojui Sotikovui,
8d klasės mokiniui Mykolui Danisevičiui!
Kartu su Tūkstantmečio mokyklos. Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
TŪM koordinatorė Liudmila Norkaitienė
Birželio 6 dieną 3d klasės mokiniai mokyklos kiemelyje turėjo smagių žaidybinių - edukacinių potyrių: dėliojo loginę dėlionę, su smėlio maišeliais išbandė savo rankų taiklumą, kojų miklumą.
Šiuos užsiėmimus atlikome naudodamiesi progimnazijos technologijų mokytojo Vygailo Štulo pagamintomis spalvingomis priemonėmis.
Mokytoja Lilija Stakauskienė